Data publikacji w serwisie:

Pierwsi certyfikowani Tutorzy i Tutorki na Wydziale Historii UAM

Kilkanaścioro wykładowców Wydziału Historii i Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM ukończyło w minioną sobotę (14 grudnia 2024) ponad 60. godzinną Szkołę Tutorów Akademickich organizowaną przez doświadczonych szkoleniowców z Collegium Wratislaviense. Inicjatorką tego przedsięwzięcia była prof. Izabela Skórzyńska, kierowniczka Zakładu Dydaktyki Historii WH. A to wszystko z myślą o rozwoju kierunku badawczego na II stopniu studiów - Historia i polityka współczesna. Interdyscyplinarne studia nauczycielskie, prowadzonego przez WH wspólnie z WNPiD. Certyfikowani tutorzy na naszym Wydziale to profesorowie: Katarzyna Balbuza, Lucyna Błażejczyk-Majka, Violetta Julkowska, Jędrzej Paszkiewicz, Izabela Skórzyńska oraz doktorzy: Justyna Budzińska, Anna Chudzińska, Magdalena Lachowicz, Mariusz Menz, Agnieszka Smólczyńska-Wiechetek i Justyna Strykowska-Nowakowska. Certyfikat uzyskała także doktorantka, mgr Katarzyna Witek-Dryjańska. Z WNPiD certyfikaty otrzymali profesorki Elżbieta Lesiewicz i Natalia Klejdysz oraz dr Małgorzata Kołodziejczak. Serdeczne gratulacje wszystkim naszym dwunastu TUTOROM AKADEMICKIM. To ważny pierwszy krok w kierunku innowacyjnej i spersonalizowanej dydaktyki. "Tutoring to wyjątkowa metoda pracy z dziećmi, młodzieżą i studentami wykorzystywana przez najlepsze, najbardziej nowoczesne placówki edukacyjne na całym świecie, które osiągają ponadprzeciętne efekty zarówno w sferze naukowej jak i wychowawczej. Stanowi inspirację dla uczniów oraz samych nauczycieli (tutorów), zwiększając prestiż zawodowy i osobisty. Tutoring buduje i rozwija relacje mistrz-uczeń, a także podnosi prestiż placówki, poprzez indywidualne podejście do potrzeb, predyspozycji oraz talentów podopiecznych. (cyt. https://edukacja.cw.edu.pl/oferta-rozwojowa/tutoring/)".