Deklaracja dostępności Wydziału Historii UAM

Wydział Historii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Wydziału Historii UAM.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • nie wszystkie zdjęcia posiadają alternatywny opis
  • nie wszystkie filmy posiadają napisy dla osób z niepełnosprawnością słuchu

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:  
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:  

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:  Jakub Wojtczak.
  • E-mail: jakub.wojtczak@amu.edu.pl
  • Telefon: 618291449

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Prodziekan Wydziału Historii, Prof. UAM dr hab. Maciej Michalski
  • Adres: ul. Uniwersytetu Poznańskiego 7
    61-614 Poznań
  • E-mail: maciej.michalski@amu.edu.pl
  • Telefon: 61 829 1506

Skargę można złożyć również do  Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. W pobliżu wejścia do obiektu znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Łącznie 9 miejsc parkingowych, najbliżej położone miejsce od wejścia do obiektu ok. 22 m
  2. Obydwa wejścia główne do budynku posiadają schody wyposażone w poręcze. Dodatkowo przy schodach wejściowych od strony północnej znajduje się pochylnia dla osób poruszających się na wózkach.
  3. Wewnątrz budynku znajdują się schody wyposażone w poręcze po obu stronach. Od strony północnej obiektu znajdują się 3 windy, które obsługują wszystkie kondygnacje. Krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia biegu schodów oznaczone są chropowatą powierzchnią.
  4. W obiekcie znajdują się toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
  1. Łącznie jest 7 toalet dla osób z niepełnosprawnością (parter 2 toalet, I piętro 2 toalety, II piętro 3 toalety). W każdej toalecie zamontowane są przyciski przywołania dla osób z niepełnosprawnościami, skomunikowane z portiernią.
  1. Na system informacji dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi składają się:
  • w salach zainstalowane są pętle induktofoniczne dla osób z niepełnosprawnością słuchu – łącznie 4 sale - 1.71, 1.44, 1.43, 2.122
  • na drzwiach do sal, przy wejściach do toalet, klatek schodowych, pokojach pracowników dydaktycznych oraz administracyjnych w biblotece zainstalowane są tabliczki z numerem pomieszczeń, opisem, zapisanymi w alfabecie Braille’a
  • na holach znajdują się ekrany wyświetlające informacje istotne z punktu widzenia studentów i pracowników UAM
  • w obiekcie znajdują się 3 windy z komunikatorami głosowymi i przyciskami z alfabetem Braille'a
  1. Do obiektu można wejść z psem asystującym bez ograniczeń.
  1. Na klatce schodowej przy głównym wejściu zainstalowano krzesło ewakuacyjne dla osób z niepełnosprawnością.
  1. W auli głównej zamontowano dodatkowy podjazd pod podest katedry dla osób poruszających się na wózkach. Wszystkie sale dydaktyczne wyposażone są w min. jedno miejsca dla osób z niepełnosprawnością