W dniach 7-9 maja 2025 roku członkowie i członkinie Sekcji Edukacji Historycznej i Dydaktyki Historii wraz z Panią Profesor Danutą Konieczką-Śliwińską uczestniczyli w II edycji Studencko-Doktoranckiego Kongresu Dydaktyki Historii. Tym razem obrady odbywały się na Górze Świętej Anny, a ich organizacji podjęły się uczelnie: Uniwersytet Opolski oraz Uniwersytet Śląski w Katowicach.
W tym roku obrady odbywały się pod hasłem: „Rewolucja czy ewolucja? Dydaktyka historii – teoria i praktyka z perspektywy pokolenia Z”. Poznań reprezentowali: mgr Katarzyna Witek-Dryjańska (referat pt. Narzędziownik nauczycieli – cyfrowy warsztat nauczycielki/nauczyciela historii), mgr Marta Włodarczyk-Rybacka (Harcerskie sposoby – tropy jako potencjalna metoda dydaktyczna w edukacji historycznej), Dawid Górny (Analiza obecności oraz wykorzystanie potencjału edukacyjnego malarstwa Jacka Malczewskiego na lekcjach historii i języka polskiego w szkole podstawowej – ujęcie interdyscyplinarne) oraz Julia Szymańska („Chcę uczyć inaczej!” – wizja edukacji historycznej oczami studentki I roku).
Oprócz interesujących referatów, wywołujących przemyślenia i dyskusje, reprezentanci aktywnie zabierali głos na kanwie wystąpień pozostałych osób, a także dzielili się swoimi doświadczeniami i refleksjami.
Cieszymy się, że wydarzenie zainicjowane w zeszłym roku na naszym wydziale staje się cyklicznym spotkaniem młodych badaczy i badaczek, zainteresowanych dydaktyką historii.
Dziękujemy organizatorom tegorocznej edycji za możliwość uczestnictwa w tym inspirującym spotkaniu, dodatkowo w tak malowniczym i pięknym miejscu. Kolejny, III Kongres odbędzie się w Szczecinie.
Zdjęcia wykonali: Szczepan Szkółka, Arkadiusz Maksim